Jennifer Guse
Dr. phil. Dipl.-Psych.
Jennifer Guse
  • Wissenschaftliche Mitarbeiterin
Arbeitsbereich

Kontakt

Standort

W26 , 3. Etage
Sprachen
Deutsch (Muttersprache)

Tätigkeitsschwerpunkte

Publikationen

Zurück
  • 2021
  • 2020
  • 2018
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2012
  • 2011
  • 2009
Vor

Understanding Mental Burden and Factors Associated With Study Worries Among Undergraduate Medical Students During the COVID-19 Pandemic
Guse J, Heinen I, Mohr S, Bergelt C
FRONT PSYCHOL. 2021;12:734264.

Mental burden and perception of the study situation among undergraduate students during the COVID-19 pandemic: a cross-sectional study and comparison of dental and medical students
Guse J, Weegen A, Heinen I, Bergelt C
BMJ OPEN. 2021;11(12):e054728.

Attitude Towards and Adoption of the Novel Learning Environment Among Undergraduate Medical Students During COVID-19
Mohr S, Küfe B, Rheingans A, Guse J
FRONT EDUC. 2021;6:.

Perception of the study situation and mental burden during the COVID-19 pandemic among undergraduate medical students with and without mentoring
Guse J, Heinen I, Kurre J, Mohr S, Bergelt C
GMS J MED EDU. 2020;37(7):Doc72.

Benefits of combined quantitative and qualitative evaluation of learning experience in a gerodontology course for dental students
Lamprecht R, Guse J, Schimmel M, Müller F, Heydecke G, Reissmann D
BMC MED EDUC. 2020;20(1):281.

Mentoring für Studierende in der Medizin: Darstellung und Evaluation eines differenzierten Mentoringprogramms an einer medizinischen Fakultät
Bergelt C, Heinen I, Guse J
BUNDESGESUNDHEITSBLA. 2018;61(2):210-217.

Exploring the value and role of integrated supportive science courses in the reformed medical curriculum iMED: a mixed methods study
Eisenbarth S, Tilling T, Lueerss E, Meyer J, Sehner S, Guse A, Guse J
BMC MED EDUC. 2016;16:132.

Effects of Mentoring Speed Dating as an Innovative Matching Tool in Undergraduate Medical Education: A Mixed Methods Study
Guse J, Schweigert E, Kulms G, Heinen I, Martens C, Guse A
PLOS ONE. 2016;11(2):e0147444.

Bedarfserhebungen für die Entwicklung der studienbezogenen Deutschkurse
Heinen I, Kurré J
2015. DaZmed – Deutsch als Zweitsprache in der Medizinischen Ausbildung. Albrecht N (Hrsg.). 1. Aufl. Hamburg: Verlag Dr. Kovač, 17-24.

Einleitung
Heinen I, Kurré J
2015. DaZmed - Deutsch als Zweitsprache in der medizinischen Ausbildung . Albrecht N (Hrsg.). 1. Aufl. Hamburg: Verlag Dr. Kovač, 1 - 8.

Sprachqualifizierung für internationale Medizinstudierende
Heinen I, Kurré J
2015. DaZmed – Deutsch als Zweitsprache in der Medizinischen Ausbildung. Albrecht N (Hrsg.). 1. Aufl. Hamburg: Verlag Dr. Kovač, 9-16.

Speed mentoring: establishing successful mentoring relationships
Kurré J, Schweigert E, Kulms G, Guse A
MED EDUC. 2014;48(11):1131.

Differential mentorship for medical students: development, implementation and initial evaluation
Kurré J, Bullinger M, Petersen-Ewert C, Guse A
INT J MED EDUC. 2012;3:216-224.

Integration and health-related quality of life of undergraduate medical students with migration backgrounds - Results of a survey.
Kurré J, Scholl J, Bullinger M, Petersen-Ewert C
Psychosoc Med. 2011;8:7.

Einführung eines Mentorenprogramms für den Ersten Abschnitt des Studiums der Humanmedizin: Ergebnisse eines Pilotprojektes
Petersen-Ewert C, Kurré J, Scholl J, Guse A, Bullinger M
GMS J MED EDU. 2009;26(3):1-6.

Letzte Aktualisierung aus dem FIS: 20.11.2024 - 23:34 Uhr